۱۳۹۹ اردیبهشت ۲۳, سه‌شنبه

بررسی نقش موسیقی در یادگیری جوانان


موسیقی به عنوان برنامه تحصیلی کامل و جداگانه می تواند تغییرات اساسی مثبتی در فرایند یادگیری جوانان داشته باشد. مری جین کالت (Mary Jane Collete) رئیس اداره تحصیل فرهنگی هنری بخش آموزش و پیشرفت حرفه ای مدارس دولتی نیویورک بیان می کند:
فکر ِ بسیار خوب ِ تحصیل موسیقی نه تنها باعث یادگیری موسیقی که ارزش اصلی دارد می شود بلکه به دانش آموزان فرصت گوش دادن، عکس العمل، دیدن، لمس کردن و حرکت را می دهد. همچنین آموزش مهارتهای موسیقی، اجرا و تئوری، تدابیر ارزشمندی را تأمین می کند که به یادگیری مهارتهای تجزیه و تحلیل، ترکیب و ارزیابی کودکان کمک می کند. دانش آموزان می آموزند اطلاعات را پردازش کنند و با استفاده از تجربه های عینی، شناختی و ادراکی و حرکتی دانش را انتقال دهند.
 
مری جین کالت طرفدار برنامه ای است به نام یادگیری خواندن توسط هنر (LTRTA) که هنر را رشته ای جداگانه، در برنامه تحصیلی پایه، به جای استفاده از آن به عنوان کمکی برای قسمتهای مختلف دورة تحصیلی به حساب آورده. موسیقی در حین شنیدن به شکلهای مختلف آن، صحبت کردن در مورد آن، در تلاش بودن برای فهمیدن و تفسیر کردن آن به روشهای مختلف و در بسیاری جهات از طریق دنبال کردن و پیروی از آن یاد گرفته می شود. او در ادامه بیان می کند:
این تجربیات موسیقایی باعث ایجاد شور و هیجان در کودک می شود و بدین وسیله باعث پیشرفت کودک در خواندن، نوشتن، فکر کردن و مهارتهای دیگر می شود. یادگیری به کمک تمام حواس، فرایند یادگیری را توسعه می بخشد و شیوه های مختلف آموزشی را اصلاح می کند.
 
وقتی کلاس درس، موسیقی را شامل می شود، می تواند تأثیرات عظیمی بر مراحل اولیه یادگیری کودک داشته باشد. موسیقی همچنین می تواند تأثیرات قابل توجهی بر بزرگ ترها از نظر یادگیری داشته باشد ولی این تأثیر به اندازه تأثیر موسیقی بر کودکان نیست.
 
 به هرحال این موضوع واضح و کاملا ً قابل درک می باشد که کودک سریع تر می آموزد و همچنین برای کودکان، انجام کارهای وابسته به موسیقی مثل نواختن یک آلت موسیقی چیزی است که شاید به آن اندازه برای بزرگ ترها جالب و هیجان آور نباشد. کودکان این کار را انجام می دهند چون برای آنها جدید و هیجان آور است در حالی که بزرگ ترها برای انجام کارها باید تحریک شوند چون کاری را که به نظرشان ساده می آید انجام نمی دهند. این برای بزرگ ترها یک موضوع انتخابی است ولی وقتی انتخاب کردند که موسیقی را در زندگی روزمره خود جای دهند تأثیرات چشمگیری خواهد داشت ولی باز با تأثیر آن بر کودکان قابل مقایسه نیست.
طبق تحقیقات به عمل آمده توسط محققان گوش دادن به موزیک شاد باعث بالا رفتن خلاقیت فرد می شود و باعث شادی و سلامت روح و روان و جلوگیری از بیماری افسردگی می شود. موزیک شاد به جرات جذاب ترین بخش موزیک می باشد که مناسب تمامی سنین می باشد.
از پرطرفدارترین بخش های موزیک، بخش  آهنگ شاد می باشد که در مناسبت های زیادی به کار می رود. با دانلود آهنگ شاد گیتار موزیک دیگر نگران از دست دادن موزیک های جدید شاد نباش و خیلی راحت بصورت تکی و گلچین یکجا دانلود کن و لذت ببر. در این بخش ما برای شما آهنگ های شاد جدید، قدیمی، عروسی، ترکی، لری، محلی، تالار مجالس و ... رو قرار داده ایم امیدواریم از این بخش لذت ببرید.